A câta oară mi-am pus acestă întrebare, uitându-mă la datele Recensământului din 2024, la compartimentul „Populația după religia declarată”, publicate recent de către Biroul Național de Statistică.
Așadar, după religia declarată, 94,3 % din populația țării se consideră creștini ortodocși. Ponderea celorlaltor confersiuni nu o voi comenta, cititorul o poate face de sine stătător, cercetănd datele din imagine. Voi remarca doar că persoanele ireligoase (liberii cugetători + agnosticii + ateii + cei fără religie) constituie în sumă 1,5 %.
Și acum voi răspunde la întrebarea din titlu: anume în interesul acestor 1,5 % statul moldovensc nu dorește să întroducă „Bazele Ortodoxiei” în curricula disciplinelor (programa școlară) ca obiect de studiu. Statul (mai precis, politicienii care se perindă la putere) o face în detrimentul celor 94,3 % care doresc ca și copii lor, deopotrivă cu celelalte obiecte, să însușească noțiunile învățăturii de credință ortodoxă.
Suntem martorii unei discriminări în sfera educației, ostentative și nemascate, a magorității covârșitoare a poporului Republicii Moldova. A poporului căruia, cel puțin așa scrie în Constuție, îi aparține suveranitatea națională. O discriminare de care, dorind să fie pe placul Occidentului înecat în secularism, au dat dovadă toate guvernările de la Chișinău pe parcursul întregii perioade de la 1991 încoace.
Personal, nu am ce adăuga la acest subiect. Pot doar trage concluzia că merităm soarta de trăitori ai unei colonii jalnice, pe care o avem în prezent. Fiindcă ne batem joc de generațiile în creștere, lipsindu-le de posibilitatea de a cunoaște la o vârstă fragedă, când personalitatea umană se formează ca atare, calea spre mântuire.
Altefel spus, îi lipsim de cunoștințele fără de care viața noastră vremelnică pe pământ nu are sens.
Victor Josu
